Translate

torstai 2. toukokuuta 2013

Kilpirauhasen toimintahäiriöt - Rytmihäiriöt

Hei,

no nyt päästään siihen asian ytimeen. Minulla todettiin v. 2000 kilpirauhasen vajaatoiminta, välillä se on mennyt myös liikatoiminnalle. Eli kaikki nämä vuodet olen ollut lääkityksellä ja seurattu arvoja, jotka tosiaan heittelehtivät. Tähän en ole saanut lääkäreiltä oikein minkäänlaista selvitystä, että mikä tilanne tarkalleen ottaen on. Sanotaan vaan aina, että viitearvoissa on tai sitten ei? Välttämättä ei tutkita aina niitä kaikkia eri kilpirauhasarvoja, mitkä pitäisi myös katsoa.
Siitähän on tiukkaa faktaa, että kilpirauhasen liikatoiminta, mutta ilmeisesti myös vajaatoiminta aiheuttaa rytmihäiriöitä.
Sitten kun lukee noita liikatoiminnan oireita, niin voisi kuvitella, että paniikkikohtausoireitahan ne on. Siinäpä se onkin, milloin tietää onko se paniikkia vai kilpirauhasen toimintahäiriöitä vai kenties sokeritasapainon häiriöitä. Minulta löytyy ne kaikki diagnoosit ylipäätään :( 
Miten teillä, onko kilpirauhasongelmia ja niihin liittyviä rytmihäiriöitä, vai onko niitä voitu yhdistää?

http://www.oireet.fi/kilpirauhasen-liikatoiminta.html

http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/vajaatoiminta.html 

http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_kakkostyypin_kilpirauhasen_vajaatoiminta 

Tässä myös muiden tarinoita kilpirauhasongelmista:
http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/lukijoiden-tarinat/ 

Tärkeää tietysti olisi löytää se tasapaino kilpirauhasen hoidossa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Minulla meni vuosia ja nytkin vielä lääkitystä aina muutetaan.

http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Kilpirauhanen-kuntoon/560/






3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on kans samoja ongelmia, vajaa toimintaa. Wilsonin syndrooma. Jotkut sanoo, että kilpirauhanen voi aiheuttaa sydänongelmia. Mulla on ollut nyt rytmihäiriö päällä tuosta huhtikuusta, eikä oo tervettä päivää näkyny..

Ann'S kirjoitti...

Kiitos kommentistasi. Miten sinua on hoidettu tämä aika? Millaista hoitoa tuohon diagnoosiin voidaan antaa? Ilmeisesti kuitenkaan mikään ei ole auttanut, koska olet ollut koko tämän ajan sairaana :( Tsemppiä sinulle ... :)

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on itellä liikatoimintaa ja olen 21v ja mulla on siis leikattu kilpirauhanen pois mutta se on silti mennyt liikatoiminnalle. Keväällä oli rytmihäiriöitä ja tuntui ilkeältä kun muljahti välillä. Kävin sydänfilmissä ja vaarattomia lisälyöntejä oli. Ja sit mulla muuttunut välillä vajaatoimintaa ja sit taas liika. Nyt taas on tullut rytmihäiriöitä ja on liikatoimimman puolella. Eli luulen että nyt nää rytmihäiriöt on ihan samoja kun keväällä ja odotan jospa lääkkeet auttais ja nää loppuis. Tietty jos jatkuu kauemmin nii menen uudestaan. toivottavasti sait selvää tästä :D